1.8.08

Cukuplah Terpenat Lelah



Tertutup rapat ruang-ruang itu
Ruang yang kudamba hanya untukmu
Ruang yang pernah terbuka luas untuk manusia persis kamu

Kini tiada pernah terisi
Dan tak kau mungkin disisi
Walaupun kau dekat dengan diri
Ku harus merelakanmu
Walau hati tiada pernah mahu

Berkerdip jiwa bagai bintang dilangit
Terang benderang tiada perlu disuluh
Sekelip ia kelam bergeming suram
Terdiam aku terdiam
Terpaku hilang sorang-sorang

Dengarkanlah aku wahai segenap alam
Terjerit perit menjerit bait-bait sayang
Terjelepuk seorang diruang yang lohong

Aku tiada lagi termampu
Untuk menakluk ruang waktu
Untuk menakluk ruang itu
Untuk menakluk cinta yang ku mahu

Cukuplah terpenat lelah
Aku bagai penumbra yang makin kelam
Membusuk terulat terkudis disitu
Terpaksa memaksa aku dipaksa
Menerima seandainya ruang legar itu tiada untuknya aku..

0 comments: