11.11.08


Kenapa?
Tanya aku yang pertama?

Andai kau ditimpa musibah
Kenapa aku yang dikau butuhkan?
Kenapa aku yang dikau perlukan?
Kenapa?

Andai kau keseorangan
Kenapa aku yang dikau butuhkan?
Kenapa aku yang dikau perlukan?
Kenapa?

Andai kau kelaparan
Kenapa aku yang dikau butuhkan?
Kenapa aku yang dikau perlukan?
Kenapa?

Tanya aku
Tegar tiada jawapan kamu
Bisu tiada tingkah laku
Diam-diam terus membisu

Aku kau pakai untuk menggapai cita-citamu
Kau lahap aku untuk puaskan nafsu serakahmu
Aku kau bonekakan tatkala bosanmu
Aku kau pasak dalam salah lakumu
Aku kau bunuh kerana ada disitu

Kenapa aku?
Kau bakar aku demi keseronokkan diwaktu senggang-mu
Rupanya kau bakar aku buat kesenangan kamu.
Kau biar aku lemas diselubungi jelaga hitam
Kau biar aku tergapai sorang
Kau biar aku terus songsang
Kau tinggalkan aku sorang-sorang

0 comments: