17.11.08

Silap Yang Tersilap

Silap yang tersilap
Aku tak mampu mentafsir setiap tingkah laku
Dan kau terang-terang tak mampu berterus-terang

Silap yang tersilap
Kau pinta itu ini
Dan aku mengiyakan ini itu

Silap yang tersilap
Aku pinta semua itu
Dan engkau tiada pernah memberi kepada aku

Silap yang tersilap
Aku portretkan segala susur galur
Dan kau memutar belit susur yang terselit

Silap yang tersilap
Aku sedar silap lakuku
Dan engkau tiada pernah tahu apa silapmu

Silap yang tersilap
Aku percaya nista katamu
Dan engkau menyanyikan merdu tanpa sedar nista itu

Silap yang tersilap
Pabila kita cantumkan segala suka dengan nafsu
Dalam sebuah dakapan yang berahi itu
Tanpa tahu apa yang kita mahu

Silap yang tersilap
Pabila kita ketemu diruang-ruang waktu itu
Tetapi aku silap yang tersilap
Bila tiada mampu meninggalkan kamu
Dan tiada pernah bangun dari mimpi itu...

2 comments:

Anonymous said...

Indah sungguh ungkapan kata2 di sini. Keep on writing.

wiz

-Aku- said...

tq..