16.8.09

Hari Kematian..

Aku bangun pagi

Macam selalu

Macam biasa

Tapi agak telat 5 minit

Entah kenapa hari ini seakan lain?

Lain benar

Berbeza dari kelmarin-kelmarin


Rutin pagi bermula

Aku bersihkan diri

Aku rapikan bilik

Aku pakai baju warna hitam

Aku sarung satu persatu

Selesai..


Kemudian aku berdiri depan cermin

Aku lihat aku

Tiada yang pelik

Tapi masih rasa seakan lain


Aku sisir rambut mengikut kebiasaan

Aku oles bedak kompak rata ke pipi

Aku calit pemerah pipi

Aku pakai gincu bibir

Kemudian pakai wangi-wangi

Namun masih terasa lain

Berbeza dari kelmarin-kelmarin


Bila kaki mula memijak badan bumi

Tiba-tiba semua seakan mati

Segenap alam berhenti

Kotak mata mula merekah


Bila aku mula menyedari

Apa yang berbeza hari ini

Aku mati didalam jasad sendiri

Bagai disiram asid

Tersiat..terbarai..terkulai


Bila aku mula menyedari

Aku ditinggalkan sepi

Bila kau mula berlari

Mengikut haluan kiri


Patutlah berbeza rasa didinihari

Kerana malam itu ku tidur sendiri

Ku rangkul badan ku sunyi

Tiada lagi bunyi-bunyi

Tiada peneman yang bernama suami

Kau pergi..kau lari mengikut betina bernama dewi!!


Persetan kau dewi

Kau rampas lelaki yang ku panggil suami

Aku,,Benci!

Terima Kasih wahai dewi dan suami

Pergilah kamu mati!!

0 comments: