16.8.09

Ya Quddus..pimpinlah aku

Seringkali ku hadiahkan kurniaMu
Dengan dosaku

Seringkali ku balas budi baikMu
Dengan khilafku

Seringkali ku alpa kebijaksanaanMu
Dengan wujudnya tololku

Tiada pernah
Ku sedar
Bahawa segala nikmat yang diberi
Adalah harta tetap yang ku pinjam dari Mu

Tiada pernah
Ku ingat
Bahawa hela nafas yang ku hirup
Adalah harta dari Mu

Aku biar Kau saksikan
Segala kejahatan
Semua kekhilafan
Nikmat kemaksiatan
Betapa jeliknya, aku yang diakali syaitan!

Syukur, alhamdullillah
Kau berikan aku lebihan hayat

Syukur, alhamdullilah
Kau beri aku ruang waktu

Syukur, alhamdullillah
Kerna indahnya hidup

Syukur, alhamdullillah
Ku syukuri segalanya

Terima kasih wahai Al-Mutakkabir
Dengan segala kebesaran

Terima kasihku Ya Ghaffar
Mohon diampunkan segala kesalahan

Kerna Kau selalu ku abaikan
Kerna Kau selalu ku tinggalkan
Kerna ku sering balas segala kesenangan dengan tuba

Al Malik..Al Khaliq
Pimpinlah tangan kotor yang penuh debu
Ke jalan-jalan yang subur dengan nur
Menuju simpang syurgawi



0 comments: