17.9.09

Kerdilnya aku..

Sejuknya ngilu pagi itu
Aku kuak pintu
Mata terus tertumpu pada langit yang hampir biru
Mata hilang kelabu
Dedaunan hijau warna sendu

Aku hampir lupa
Oh indahnya dunia
Yang telah kutinggal lama
Hanya kerna mengejar cinta
Lemas dalam cita
Terusan diduga
Dengan hati - hati yang buta

Kerdilnya aku
Dalam dunia kamu
Terlalu jauh cinta itu
Bahgia mungkin tiada disitu
Kelam itu aku
Kosong jiwa syahdu

Ku impikan bintang
Namun tersadung di tepian
Ta' pernah lelah
Dengan apa adanya
Kerna nanti aku akan terbang jua

Hari ini
Kulihat mereka-mereka bersatu
Walau hanya separuh
Tetapi teguh

Ku hampir lupa lagi
Indahnya rasa ini
Bersama berlari
Mengejar mimpi

Walau tersadung dan berdiri lagi
Tersedak bau kimiawi
Aku ini kecil sekali
Namun kalah tiada dalam hati
Hanya mati mampu melewati

Aku berani mati!
Untuk bahgia dikemudian hari

0 comments: