18.9.09

Senang aja..

Kau tanya aku
Apa yang harus kau lakukan
Tuk membuat hati ini tertawan
Bermacam cara telah kau lakonkan
Tapi tiada satu pun yang melekat

Kau soal aku
Apa yang harus kau buktikan
Kenapa banyak sangat yang dipersoalkan?
Heh..malas nak layan!

Senang aja..
Ta' perlu menuntut ilmu
Ta' perlu berabis beribu-ribu
Terbang ke China mencari tok guru
Atau sibuk-sibuk membaca buku

Cukup sekadar
Mencintai aku
Hatimu bercantum dengan hatiku
Jiwa saling bersatu
Kekuranganku adalah kelebihanmu
Kekuranganmu adalah kelebihanku

Jangan cepat mengalah
Jangan berenti mengharap..terus-terus mencintaiku
Walau ada waktu
Aku seakan kaku

Kental berjuang melawan arus
Walau aku punya wang beribu
Tidur atas alas baldu
Bertilamkan salju
Berbantalkan ilmu

Jangan pernah rasa malu
Kerna kau hanya perlu mencintai aku
Bukan benda-benda itu

Hanya aku!

Senang aja..
Cinta aku
Bukan mereka-mereka itu




0 comments: