4.2.08

Cinta 25 December

1

Ada apa dengan bulan Disember?
Kenapa bulan itu yang menjadi perbualan hangat kita berdua?

Yang aku tahu
Bulan itu sonata meliputi salju
Bulan itu sejuk menyusuk kalbu
Bulan itu akan muncul tahun baru

Namun jawap kamu..
Itulah bulan dimana dua jiwa menjadi satu rasa

Tanggal 25 pada bulan Disember itu
Kau buat aku terpingga-pingga seketika
Terkunci seribu bahasa

Sejujurnya tak pernah ku duga
Kau mahu kita bersatu jiwa

Kenapa?
Kau dan aku berbeza kehendaknya
Kau dan aku berlainan keperluannya

Kenapa aku bertanya?
Kerna dulu kau kejar dia
Kerna dulu kau sayang dia
Kerna dulu kau obses tentang dia
Kerna dulu kau puja dia
Kerna dulu kau gila kan dia
Kerna dulu..segala-galanya adalah dia

Kerna dahulu..aku tak pernah menduga mahupun merasa
Dalam jiwa kamu itu ada rasa untuk aku yang tak bergelar siapa

Apa yang aku ingat..
Tiada anggukkan mahupun gelengan
Tiada iya mahupun tidak
Aku depangkan hati
Merelakan jiwa
Untuk merasa cinta dari jiwa kamu

Kau janji hanyalah aku dalam jiwa itu
Kau janji hanyalah aku dalam perhatianmu itu
Kau janji hanyalah aku
Hanyalah aku
Hanyalah aku
Hanyalah aku
Segala-galanya aku
Aku gembira..

2

Saat demi saat berdetik
Minit demi minit pergi
Hari demi hari kita susuri
Bulan demi bulan kita lalui

Patutnya cinta kita makin kuat
Tapi entah mengapa..dimana silapnya

Cinta kita makin hambar
Cinta kita makin pudar
Cinta kita makin hilang
Cinta kita makin dingin
Cinta kita makin kaku

Cinta kita bagai telur di ujung tanduk
Cinta kita bagai retak menanti belah

Aku kaget..
Aku kaku..
Aku keliru..
Kenapa kau bersikap begitu

Aku cuba menarik perhatianmu
Aku cuba memperbetulkan kesilapanku
Aku menampal keretakkan itu
Namun kau masih diam membisu
Tiada kata putus dari mu
Kau biar aku dengan keputusanku

Setelah seketika itu
Walau aku terasa ingin kembali
Walau aku merayu untuk bersamamu lagi
Walau aku menunggu hingga aku mati
Kau tetap tidak mahukan aku lagi
Kau tetap tidak meneruskan rasa jiwa itu lagi

3

Setelah bulan itu
Hingga kini..aku masih menanti
Hingga kini..aku masih merasa
Hingga kini..aku masih mencoba
Hingga kini..aku masih belum penat
Hingga kini..aku masih belum merasa lelah

Cinta 25 Disember itu masih kuat dalam jiwa

**sepengalaman yang membuat manusia itu kuat dan tak pernah putus asa untuk mengejar sebuah rasa yang diri sendiri tak pasti akan kesudahannya

0 comments: