14.2.08

Sebuah Permintaan..


Bismillah..

Jiwa jiwaku terus berkaca
Retak retaknya hanya menanti masa
Luka luka terus bernanar dalam jiwa
Entah kenapa aku masih setia?

Jiwa terikat pada suatu yang terlerai
Rasa berselirat pada suatu yang tersimpul
Luka bernanah walau ia seakan sembuh
Entah kenapa aku masih tersiksa?

Bertahun sudah cuba ku lari
Berlari lari dan terus berlari

Berkurun lama cuba ku bersembunyi
Bersembunyi dan terus bersembunyi

Namun tanpa sedar
Rupanya aku masih disini
Setelah sekian lama rasanya..
Memperjuangkan segudang rasa yang tiada akhirnya

Tuhan..
Aku sujud memohon..meminta dan merayu
Buatkanlah aku lupa pada nya
Buatkanlah aku benci pada nya
Untuk sebuah akhiran yang membahagiakan..mungkin

Aku ingin menjadi seperti mereka
Lupa dan tak akan kembali
Pada dia yang hanya memahat kata-kata semanis madu
Pada dia yang kononnya menyanyikan bait-bait nafsu
Pada dia yang sebenarnya tiada gunanya pada aku..

Amin

2 comments:

nurul said...

hati yg hancur..
itu hati mu?
itu juga hati ku...

luka hati mu?
luka juga hati ku..

hati seorg perempuan

-Aku- said...

Bkn hanya perempuan yang terluka dan hancur..

Ada juga adam yg hatinya luka dan hancur