30.6.08

Kenapa Aku?



Salah siapa?
Salah aku atau salah kamu..

Kenapa kau tuding jari pada aku..
Kenapa tidak kau cermin kesilapanmu?
Kenapa mesti aku..

Dulu jika kau butuh aku..
Mulut manis bagai madu..
Semuanya cantik..baik dan indah pada kamu..
Tiada cacat celanya aku
Segala kata dan gerakku bagaikan lagu buatmu

Namun
Bila aku butuh kamu
Dimana jiwamu?
Kenapa hanya ada jasad yang memuncung panjang..
Tiada kamu..tiada jiwa itu
Kau biar aku terkontang sendiri
Malah kau tiada disisi

Bila mana kita mula bergelodak
Rasa marah mula membuak
Jiwa kian memberontak
Pernah kau fikir..
Kenapa aku begitu?

Terkadang aku keliru
Kenapa hanya aku yang dipersalahkan?
Sedangkan kau yang memulakan
Kenapa kau putar hakikat dan menyalahkan aku?

Kenapa?
Kenapa aku kau biar menanggung segala silap?
Kenapa aku?

Sepuluh tahun berlalu..
Kau tiada menjawab soalan itu
Sekali lagi..kenapa aku?

0 comments: