4.8.09

Bercinta dengan Bintang

Bintang oh bintang
Nak ku gapai
Terlalu tinggi

Bintang oh bintang
Kilau mu
Terlalu silau

Bintang oh bintang
Nak ku rapat
Tapi tak dapat

Bintang oh bintang
Nak ku dekat
Tapi tersekat

Bintang oh bintang
Ramai yang menggila
Begitu juga memuja

Bintang oh bintang
Adakah kau akan setia

Lalu bintang mula bertanya:
Adakah kau akan bersedia
Bila aku digilai dan dipuja?

Adakah kau akan mampu menerima
Bila aku disayang dan dicinta?

Adakah kau mampu bersabar
Bila aku dirangkul dan dicium?

Adakah kau akan kuat
Bila aku mula dilanda badai?

Adakah kau akan tunggu
Bila aku pergi?

Adakah kau akan tetap menjadi kau
Dan menerima aku seadanya aku?

Jawap aku:
Aku akan bersedia
Aku akan menerima
Aku akan sabar
Aku akan kuat
Aku akan tunggu
dan aku tetap aku

Seandainya kamu juga begitu..

Jujur dengan aku
Telus dengan aku
dan menerima aku seadanya aku




0 comments: