8.9.09

1 Monolog

Rindu.
Sendu.
Pilu.
Terbuku.
Kaku.

Arah laluan berkecamuk
Angin lalu bertumbuk-tumbuk
Aku bagaikan terduduk
Bila kamu merajuk

Rindu
Kamu
Tapi kau berubah laku
Ta' seperti dahulu-dahulu

Keliru
Aku
Kerna kamu bukan kamu
Bukan yang pernah ku kenal malam itu

Rasa
Aku
Ini bukan kamu yang dulu
Lain benar riak gayamu

Tanya
Aku
Kenapa tiba-tiba berubah tuju
Sedangkan tiada taufan yang lalu

Kenapa
Kamu
Berselindung dibalik tabir ungu
Sedangkan aku larut dalam pelukmu

Mengapa
Kamu
Bermain wayang yang bertema sendu
Berlakon kononnya hero itu kamu

Kenapa
Kamu
Berselindung dibalik boneka itu
Yang memakai topeng palsu

Adakah
Aku
Tertipu
Dengan dongengan palsu

Aku
Keliru
Mencari-cari kamu
Yang mana satu antara dua makhluk itu

Kenapa
Berubah laku
Tika
Aku mula terpaku

Kamu
Tahu
Aku rindu kamu yang dulu
Bukan kamu yang itu

Andai
Kamu
Tiada mahu
Tuk berubah seperti dahulu
Akan tiada aku merindui kamu yang itu

Kerna
Aku
Hanya rindu
Pada kamu yang dulu

Rindu
Kamu
Yang dulu

Aku
Rindu
Kamu

Jadilah seperti dahulu
Kembali indah seperti malam-malam penuh rindu





Kamu
Yang Dulu

0 comments: