4.9.09

Asaku

Andai perempuan itu dijadikan untuk menyesakkan
Tuhan ta' perlu menciptanya dari rusuk mu

Andai perempuan itu meremehkan
Mengapa dia dijadikan sebahagian kamu

Andai perempuan itu menyusahkan
Kenapa kau tak bisa berdiri sahaja disitu

Andai perempuan itu melemahkan
Kenapa lelaki - lelaki perlukan mereka tuk menjadi ibu

Andai perempuan itu tak diperlukan
Kenapa perlu ada pujuk rayu

Andai nafsunya lebih dari satu
Tapi dia tetap teguh dengan kamu

Tetapi kamu yang berakal satu itu
Ta' pernah cukup malah pengin bermadu

Asaku sama sahaja
Tak banyak tapi perlu

Jadikan aku sebahagian hidupmu
Hargai aku
Sayangkan aku
Cintai cinta itu
Jangan mengentengkan aku
Pegang teguh janji nan satu
Anggap aku palung yang penuh ilmu

Hanya itu yang ku mau
Ta' banyak tapi perlu




2 comments:

nerve said...

seperti puisi luahan seorang hawa terhadap mereka - mereka kelompok adam......

-Aku- said...

ye..
tolong faham
Jangan ambil mudah
Mereka tak perlu banyak
Cukup sekadar itu..