27.9.09

Tentang Aku (Versi 2009)

Kembali berseloroh tentang aku
Kini versi terbaru
Mungkin..terbaru
Heh! Tapi isinya membasi macam dulu
Berulang kali di pukul di palu
Tetap terus disitu!!

Aku perempuan yang sama
Duduk
Berdiri
Berjalan
Berlari
Sama ritma
Sama laju
Sama pelan

Aku berulang kali
Cintanya disampahkan
Rata-rata lelaki yang punya sama pengenalan
Lelaki yang duduk dalam satu lingkaran
Mereka-mereka yang sama kelebihan
dan mungkin juga sama kelemahan
Heh..ta' ketahuan!!

Walau berkali
Tersadung
Terjatuh
Terngadah
Terhantuk
Terdera
Tapi tetap teguh
Berdiri mendongak langit yang jauh

Aku perempuan yang sering kali
Disambat
Dihambat
Terembat
Disebat
Walau luka makin berkarat
Tapi hati tetap cekal

Cuma satu kebodohan perempuan bernama aku
Tetap dengan anganan tahun dua ribu
Kini sembilan tahun t'lah berlalu
Tetap tersalah laku
Masih ta' tahu menahu
Ulang silap sama yang sama
Heh!! ta' berubah-ubah rupanya.

Aku
Walaupun terus begitu
Egonya tetap jaguh
Menjadi belikat ubat kuat!!

Dahulu kala
Duduk di meja
Berdindingkan papan putih
Dengan seorang bernama role model

Kini
Duduk diatas kerusi yang lebih kurang sama
Tetapi menganjak kehadapan
Berdindingkan anak-anak muda
Yang punya cita impian yang berbeza
Walau belajar benda yang sama

Ini lah aku..
Versi 2009
Walau cinta ta' laku-laku
Tapi gaji ku beribu-ribu
Heh!! Bahagiakah aku?

0 comments: