23.8.09

Makbulkanlah

Persis kalian

Lebih kurang seakan

Senyum..aku turut senyum

Ketawa..aku juga

Namun ada yang tidak seakan

Ada yang tiada dalam hati

Ada yang kurang dalam jiwa ini

Hampa

Di ujung langkah kakiku

Dua makhluk ini bertemu

Segenap alam seakan gembira

Hati berdebar..

Mungkin akan ada ceritera cinta?

Namun entah mengapa

Ada sahaja dugaan

Seakan jelik dengan makhluk seperti aku

Belum sempat menyulam-nyulam rasa

Semuanya seakan hiba

Ya Rahman

Ya Rahim

Utuskanlah malaikat cinta

Untuk menemani dalam sepi

Ya Hakim

Ya Khabir

Hukumlah aku jika aku mempersoalkan itu ini

Kerana aku juga berhak dikasihi

Ya Karim

Ya Razzaq

Berikanlah aku cinta

Sekalian dengan restumu

Agar aku terus-terus bahagia…

Ya Mujid

Ya Wadud

Perkenankanlah mohonku

Limpahkanlah nurkasih-Mu

Aku ta’akan penat

Bersujud semalaman

Biar kejang kaki-kaki

Kan terus-terus menyeru

Perkenankanlah..Tuhanku

Amin..

0 comments: